top of page

Tektra waarde voor tech startups en scaleups, uitgelegd door CEO Tom De Bruyne

Tektra CEO & Mede-oprichter Tom De Bruyne verduidelijkt de waarde van Tektra voor tech startups en scaleups.



Ik denk dat wij een interessant aanbod of een interessante service hebben voor tech bedrijven. Tech startups of tech scaleups zitten langs de ene kant met de ontwikkelkost voor productontwikkeling. Langs de andere kant, zitten ze ook met een runway of onzekerheid betreft commercieel resultaat. De balans van die twee maakt eigenlijk juist dat het heel fijn zou zijn als je langs de kostenkant op die productontwikkeling kan besparen of verder kunt gaan springen. Het is juist daarvoor dat we bij Tektra eigenlijk een interessant aanbod hebben.


Tektra staat voor Smart Access to IT Talent. In dit geval slaat het Smart stuk op het internationaal rekruteren, in de wijde wereld. We hebben hiervoor allerlei processen ontwikkeld en we hebben daar de netwerken voor, en dergelijke. We weten dat we daar vrij succesvol in zijn. Wat wilt dat eigenlijk zeggen voor een tech bedrijf?


Je kan remote de juiste mensen activeren, maar dan heel specifiek. Remote blijft remote, maar het kan ook interessant zijn om die mensen naar België te halen, dus van remote naar on-site. Dat is iets dat Tekra kan faciliteren, vanuit Tektra. Je kan kiezen om mensen direct lokaal direct op de payroll te nemen, maar we kunnen dat ook als Tektra faciliteren om die mensen als contractor te laten beginnen. En eenmaal als ze zich bewezen hebben in je team, kan je er zelf voor kiezen om die mensen aan te werven.


Het voordeel van die aanpak is ten eerste dat het sterk kostenbesparend is. Dit kan echt wel over meer gaan dan 10% of 20%. Dit is dan eigenlijk over de totale loonkost, tewerkstellingskost. Ten tweede is het ook voor een stukje risicobeheersend. Wij zijn zeer flxibel en jij kan gemakkelijk beslissen. Je kijkt hoe het loopt. Loop het met de persoon goed, loopt het met de zaak goed? Moeten we gaan versnellen, en dergelijke? Wij kunnen daarop flexibel gaan inspelen. Jij kan dan heel dynamisch gaan zeggen: we schakelen bij of we schakelen af. Het is eigenlijk risicobeperkend voor een tech bedrijf.


Ik heb heel veel niet verteld over onze assessment procedure, over onze continue begeleiding en onze feedback en dergelijke. Daar heb ik allemaal niet over verteld. Maar als je daar meer over wil weten en over hoe dit werkt, of je zit met een concrete vraag, dan kan je altijd contact met ons opnemen.

Comments


bottom of page